„Kiedy pytasz mnie, co dziś robiłam w szkole, a ja odpowiadam: „Po prostu się bawiłam”,
Proszę, nie zrozum mnie źle. Bo widzisz, uczę się podczas zabawy.
Uczę się czerpać przyjemność i odnosić sukcesy w pracy. Przygotowuję się na jutro.
Dzisiaj jestem dzieckiem, a moją pracą jest zabawa.” – Anita Wadley
Zabawa dzieci zmieniła się na przestrzeni lat, ostatnio bardziej skupiła się na technologii, a mniej na aktywności twórczej, konstrukcyjnej lub fizycznej. Ten trend prowadzi do bardziej samotnego i mniej aktywnego podejścia do zabawy, co ogranicza istotną i krytyczną wartość zabawy w rozwoju dziecka.
Dzieci uczą się poprzez zabawę. Rozwijają swoje umiejętności motoryczne, używając kredek, klocków, biegania i skakania. Rozwijają umiejętności społeczne na placu zabaw i w grze Simon Says. Zwiększają swoje zdolności poznawcze, tworząc własną sztukę za pomocą plasteliny lub wyobrażając sobie nowy wszechświat, w którym udają, że rządzą. Zabawa pomaga zachęcić dzieci do stania się aktywnymi, kreatywnymi i towarzyskimi dorosłymi.
Tak jak dzieci uczą się na różne sposoby i w różnym tempie, tak samo rozwija się ich zabawa. Podczas gdy niektóre dzieci będą się rozwijać w pełnym energii, hałaśliwym otoczeniu, inne będą pragnąć spokojniejszej i analitycznej przestrzeni. Kluczem jest stworzenie doświadczenia dla dziecka, wystawiając je na potencjał jego zdolności. Ważne jest, aby każde dziecko znalazło ścieżkę nauki, która rozwija jego potencjał, a ścieżka ta obejmuje niestrukturalną zabawę.
„Kiedy buduję w pokoju klocków, proszę nie mów, że „po prostu się bawię”.
Bo widzisz, uczę się podczas zabawy, o równowadze i kształtach.
Kto wie, może kiedyś zostanę architektem”. – Anita Wadley
Dowiedz się więcej o myWall jako przestrzeni edukacyjnej i edukacyjnej zabawie