edukacja

CZAS ZABAWY jest kluczowy dla rozwoju umiejętności czytania i pisania

AdaptivDC opracowało interaktywne i konfigurowalne produkty do wykorzystania w projektach przestrzeni edukacyjnej, wykorzystując system myWall do wspierania niezbędnego rozwoju umiejętności motorycznych i koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez zabawę. Interaktywne gry i elementy można modyfikować dla dzieci w miarę ich wzrostu i opanowywania różnych umiejętności, dzięki czemu zabawa jest dla nich przyjemna i istotna dla ich rozwoju. Wierzymy, że jeśli chcesz, aby Twoje dzieci rosły i uczyły się, pozwól im się bawić.

Odkryj, w jaki sposób produkty myWall można dostosować, aby pomóc rozwijać koordynację wzrokowo-ruchową poprzez funkcjonalną interaktywną zabawę.

Dzieci rozwijają swoje umiejętności poznawcze i społeczne poprzez zabawę, a wczesny rozwój koordynacji wzrokowo-ruchowej stanowi podstawę czytania i pisania. Koordynacja wzrokowo-ruchowa to zdolność do tłumaczenia informacji wizualnych, aby poprowadzić ręce do wykonania danego zadania, jakim jest złapanie piłki lub pisanie. Rozwój tej zdolności zaczyna się u niemowląt śledzących obiekty wzrokiem i trwa przez całe dzieciństwo, szczególnie w czasie zabawy.

U dzieci, które wcześnie wzmacniają koordynację ręka-oko, stwierdzono, że szybciej rozwijają umiejętności czytania i pisania, potrafią śledzić słowa na stronie bez gubienia ich miejsca i manipulować ołówkiem, aby łatwiej przekładać litery na stronę. Koordynacja ręka-oko rozwija się wraz z umiejętnościami motoryki małej, od umiejętności podnoszenia klocka po uderzanie piłki baseballowej, dzieci uczą się tych umiejętności w miarę dorastania.

Od niemowlęcia do malucha

W tych wczesnych latach dzieci rozwijają poznawcze rozpoznawanie i początek podstawowych umiejętności motoryki małej oraz koordynacji ręka-oko.

  • Podążanie wzrokiem za przedmiotami, zaczynanie sięgania po nie
  • Chwytanie przedmiotów, przenoszenie ich między dłońmi i jedzeniem do ust
  • Rozpoznawanie umiejscowienia i kierunku, np. wewnątrz, na zewnątrz, w górę i w dół
  • Przewracanie stron w książce, trzymanie własnego przyrządu do pisania

Przedszkolak

W wieku od trzech do pięciu lat dzieci będą nadal rozwijać i udoskonalać swoje umiejętności motoryczne, a dzięki rosnącej zdolności koncentracji będą w stanie pracować nad bardziej złożonymi czynnościami.

  • Rozwój umiejętności motorycznych w zakresie śledzenia kształtów i rozpoznawania preferencji dla leworęczności lub praworęczności
  • Rozwój świadomości specjalnej, obejmującej percepcję przestrzeni, kierunku i głębi
  • Wzmocnienie zdolności fizycznych do biegania, skakania i wspinania się

Szkoła podstawowa

Do czasu, gdy dzieci osiągną poziom szkoły podstawowej, opanują podstawowe zadania związane z koordynacją ręka-oko i mogą teraz skupić się na opanowywaniu innych wybranych przez siebie aktywności, takich jak sporty lub instrumenty muzyczne.

  • Opanowanie manipulacji motoryką małą w zakresie pisania i jedzenia przy użyciu sztućców
  • W pełni zdolne do samodzielnego ubierania się, biegania, skakania i zabawy

Rozwój koordynacji ręka-oko poprzez zabawę pomoże dzieciom opanować te umiejętności w zabawny i ekscytujący sposób. Niezależnie od tego, czy używają klocków do opanowania umiejętności motorycznych, rzucają piłką, aby wzmocnić koordynację ręka-oko, czy rzucają kółkami, aby zwiększyć percepcję głębi, ta zabawa jest podstawą ich rozwoju i nauki.

Dowiedz się więcej o myWall do edukacyjnych przestrzeni do zabawy